tisdag, dödsrop

hejsan!
kom precis hem från sjukhuset, var och hälsade på min stackars lilla mormor som fortfarande ligger kvar där hon är. När man sitter inne hos mormor hör jag ofta en stackars tant på 50+ ligga och skrika. Dom säger att hon väntar in döden och ligger i cancer. Jag blir riktigt ledsen när jag hör henne skrika. Det är ord som; Hjälp, snälla hjälp mig. Mamma, jag vill va med mamma. Åh Birgitta, birgitta snälla hjälp mig. Dessa ord hör jag ofta när jag är och hälsar på. Det som är det mest sorliga är att jag inte en enda gång sätt någon anhörig till denna stackars dam. Jag har kikat in i rummet ibland och sett att dem bara lämnat av en digital fotoram som spelar upp olika bilder. Tycker det är väldigt sorligt och man får sig en riktig tankeställare. Tänk att bara ligga och vänta, och ingen kan göra något. Hemskt!

Nu väntar jag på mat, har egentligen träning ikväll men hinner inte gå på den tyvärr. Måste packa inför dessa dagar och det hinner jag inte göra imorgon eftersom jag har skola och sen ska sola. Måste därför hoppa över träningen ikväll, men funderar på att gå ut och hoppa lite hopprep senare och ta en promenad. Imorgon kliver jag och resten av min familj in i det som jag kallar "big brother huset". Inte riktigt så men jag ska jobba på basketfestivalen (nej jag spelar inte basket och nej jag kan ingenting om sporten.) som jag, mamma, pappa och julia har gjort nu i ett x antal år. Jag ska jobba med Calle och någon kille som heter rolf, jag är alltså ensam tjej.. Underläge.. Vi ska jobba på hvitfeldska norra. Kommer därför inte vara hemma förrens på söndag, utan näst intill bor på skolan. Men men, as goa pengar som kommer in på måndag på kontot iallafall! Mamma kommer jobba på samskolan och pappa och julia jobbar tillsammans på munkebäck eller vad den heter.. Tycker att mina vänner ska komma och hälsa på mig, men det kanske finns någon snygg basket kille, who knows?

Puss och kram.

DET HÄR HAR JAG HAFT PÅ MIG IDAG!

TUNIKA FRÅN GARDEN COLLECITION FRÅN H&M, ÖRHÄNGEN FRÅN BAGLADY.

LEGGINGS MED LÄDERLAPP, MQ. VITA CONVERSE, JOHANSSON.

KLOCKA, JETSET. HALSBAND MED KRONA, FRIIS AND COMPANY. STOR RING, GINA TRICOT. CARPE DIEM RING, PEARLS FOR GIRLS. DÖDSKALLE RING, GLITTER. NITARMBAND, PRAG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback