redo för försäsong 2 ?


verkar det som om man är redo inför försäsong 2?
nej det tror jag inte, hur mycket jag än vill vara med tror jag inte att jag kommer vara det.
väntar fortfarande på röntgen och innan dess kan jag fortsätta sväva på moln och drömma om att komma tillbaka till handbollen. Innan träningarna börjar den 10 augusti så ska vi göra någon typ av träning högst varje dag och minst varannan dag. Jag kommer försöka göra någon träning varje dag, men de kommer nog sluta med att det blir varannan dag, men om man ska räkna med rehab träning, ja då är det träning varje dag! 
varför tränar jag?
jo, min kropp  mår bäst av träning och sämst av att inte träna. Nu under ett helt år utan handboll har min kropp vart på botten, och att träna gym har inte hjälpt mig att må bättre. Handbollen är en så stor del av mitt liv, så att inte få göra det jag tycker är roligast är verkligen värdelöst. Man sitter på läktaren till varje match och träning och hoppas bara på att man snart kan få vara där själv, kunna delta i jobbiga situationer, få vara med när laget vinner eller förlorar. Att sitta på läktaren eller på bänken är inget jag föredrar. Varför jag inte mått bättre av att träna gym är att det gör man ensam, och jag trivs inte med det, jag är hellre med på ett löppass än att vara nere på gymmet ensam, jag gör hellre sit ups på sidan av planen än att köra bänkpress på gymmet. Det är lagkänslan jag gillar och inte att vara ensam och försöka biffa till sig. usch vad jag saknar handbollen och laget

-98 : började handboll med 90orna i bk heid
-2000 : 91orna lirar ett bra spel
- 01 : 91orna kommer till final i partillecup med förlust mot lugi
- 02 : handbollen leker, bästa tiden. Vi vinner alla matcher
- 03 : byter lag till IK sävehof
- 04 : vinner partille cup med sävehof
-05 våren : ryggen skadad, vaderna värker
 - 05 hösten : opererar båda vaderna
- 06 : börjar lira som målvakt pga jag inte kan springa som vanligt
- 07 våren : bryter armen och lämnar sävehof, börjar spela med Heid igen
- 07 hösten : tröttnar på målvakts spel, satsar som utespelare
- 08 våren : allt flyter på grymt bra och denna perioden är som bäst!
- 08 hösten : korsbandet och minisken går av
- 09 : ingen handboll på över ett år, kan bli längre...

kortfattat och bra, jag är grym! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback