kan lika väl köra..

... en ; det här visste du inte om mig. eftersom vi inte har åkte ännu till kungsmässan..


 


när jag gick i 7an-9an, blev jag väldigt beroende av is.
det låter helt sjukt det jag tänker berätta, och det var helt sjukt..
jag blev helt beroende av is, det var typ som en drog för mig.
jag åt is som "frukost" för jag tyckte det var så gott och jag blev verkligen mätt av det, jag stack hem på lunch rasten och käkade is för det var så gott. När min mamma fick reda på detta sa hon åt mig att jag skulle sluta och att det inte var bra för hälsan, så hon slängde alla isformar och trodde jag skulle sluta. Men icke det, jag var smart, jag hällde i vatten i frysboxarna och sedan typ hackade is när det hade frusit. Detta visste inte mamma om eftersom jag gjorde det när hon inte var hemma, och tillslut pajades frysen, men hon hade ingen aning om varför.
Under denna tiden tränade jag som mest handboll, hade precis gått från sävehof till bk heid och var målvakt. Ville bli utespelare igen när jag började med heid och då satsade jag, men åt fortfarande is som mättade min mage. det jag inte visste var att jag var sjuk. och det märkte jag under sm då jag orkade spela max 2 min och sen gick jag av, jag trodde det berodde på konditionen eller något annat, typ som astma. Träningarna innan sm var sjukt jobbiga och jag svimmade två gånger av att kroppen inte orkade, den fick alltså ingen näring. Efter sm sa en förälder till mig att kolla om jag hade astma, så det var bara för mig att åka till vårdcentralen för att göra prover. Jag gjorde prover för astma och tig massa blodprover. Innan vi fick veta svaret av blodproverna sa läkaren att jag hade astma och skrev ut ett recept, tills han ringde till min mamma och sa att jag måste komma tillbaka och göra blodprover igen; - de här testerna kan inte stämma sa han. Jag åkte tillbaka med mamma och fick ta blodbrov där dom fyllde 15-20 rör blod och sedan tog dom blodvärde. Då hade jag 72 och hade man 70 skulle man få läggas in på sjukhus. Resten av proverna skulle vi få veta dagen efter. Och när dom ringde dagen efter var det inga roliga besked. Alla mina prover var på botten, så lågt det kunde sjunka. Läkaren sa till mamma att jag hade värden som en anorektiker bara att jag inte spydde.. Detta fick mig att inse att jag måste lägga av med isen, och det gjorde jag. Efter massa järntabletter var jag tillbaka i laget efter 3 veckor och var först i slingan!

kommer aldrig mera äta is som jag gjorde förr, is kan vara gott till en dricka, men kommer aldrig mera käka det som om det skulle vara mat. jag insåg efter 8 månader att jag blev sjuk!
men nu är jag helt frisk, förutom mitt knä då! :D

nu ska jag till kungsmässan!
och ät ingen is för att mätta hungern, det är inte bra.
man blir sjuk av det, fråga mig, jag vet.

puss / JONNA


 


Kommentarer
Postat av: palm

jodu jonna! haha det visste jag allt att du var beroende av :D is var ditt allt, hah. PUSS /malin

2009-07-05 @ 18:23:29
Postat av: jonna

hahaha!! fyfan vilken jobbig tid det var!PUSS!

2009-07-06 @ 16:17:54
URL: http://jonnabreden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback