lycka

gårdagens träning kan bara beskrivas med ett ord; lycka
jag har nog aldrig varit så glad som jag var igår när jag gick på planen, och ni som var där kan väl vara ett bevis på att jag var väldigt glad igår!

det hela började med att jag var helt inställd på en tråkig träning med hopprep och rehabövningar, men inte det. Vi skulle börja passa två och två, och jag började passa med julia. det gick bra, var väldigt otränad i axeln och det märktes men blev bara bättre och bättre för varje pass. Vidare till att värma upp målvakten vilket jag inte gjort på länge så det var värt att testa, tror ni det gick bra eller? det gjorde det verkligen, blev nästan chockad! Sen var det dags att köra "lägen" det betyder att vi ska skjuta från den position vi spelar på, och jag har inte spelat på ett år så tänkte att jag kunde köra från mitt 9, kanske var enklast med mitt knä. Skotten från mitt 9 var inte helt bra i början, men blev bättre till sista skottet. Jag var helt klart bara glad att jag kunde göra det utan att få ont! Sen var det dags att spela tre mot tre, tre försvarare och tre anfallare. jag tänkte; vågar jag verkligen göra detta, är det inte lite för riskabelt? Tillslut sket jag i den tanken och gick fram till tränaren och sa att jag tänker vara med och köra mitt 9 och kan ju "bara" stå och passa fram till dom andra, men så blev det inte, jag gick igenom, jag gjorde mål och jag satsade. Det var helt sjukt!! Efter det var jag så taggad så jag ville aldrig lämna planen, och när jag hör när vi har vattenpaus att vi ska spela uppställt på helplan, alltså en riktig match blev jag jätte glad!! Tränarna frågade; jonna kan du verkligen vara med på detta, vi ska spela nu. Självklart svarade jag och satt på mig den röda västen. Jag kallar mitt lag för dream team, vi var helt klart grymma tycker jag! Och det bästa av allt var att det gick så bra för mig, jag var så glad att jag var nära på att spricka av lycka! Hur trött jag än var så slutade jag inte spela, jag spelade av glädje och sprang som en idiot på plan, fram och tillbaka. Gick igenom, satsade, gjorde mål, spelade in snyggt till linjen och kanten, och sedan hör jag av tränarna som sitter på läktaren; Det är inte bara jonna som är igång, det är liraren i henne som också har vaknat. Snacka om att man blev glad av att höra det, jag kämpade ännu mer och visade att nu jävlar ska jag tillbaka!  Efter träningen var jag dränkt av svett och var bara glad. Då kom båda tränarna fram till mig; Jonna det gick ju riktigt bra idag, härligt att se dig tillbaka på plan, du har vart saknad i detta laget ett bra tag nu.

kan ni fatta ungefär hur glad jag är just nu och vill bara träna varje dag?
tror inte det är någon som fattar faktisk hur jag känner nu
äntligen efter ett jävla år kan jag lira någorlunda även om jag inte är i toppform så gick det riktigt bra igår.
tack alla i laget som har stöttat mig och visade att jag var välkommen tillbaka igår!
love!


ååhus 2008 som målvakt, grymt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback