DANMARK !

Hello.

Förlåtförlåtförlåt, att jag inte har skrivit på ett tag, men man  kan säga att jag tog en "paus" från bloggen ett tag och plus att jag var ju i danmark i 5 dagar. SRY ! Men nu kör vi igång igen ! :)

Danmark var underbart kul, en cup jag verkligen kan föredra till andra som inte vart där. Men åker man på en cup i Danmark måste man vara med på att möter ni de danska lagen så lär man inte ha domarna på sin sida, så var det i allafall för oss när vi mötte Fredrikshavn i åttondel ( vinna eller försvinna ) , då var domarna också från Fredrikshamn och det var ett helvete till match om jag får säga så, inte bara för min del utan för hela laget. Vi spelade bättre och var ett bättre lag på plan än vad fredrikshavn var, allting började med att domarna dömde steg för oss hela när det verkligen inte var så, sen när fredrikshavn hade anfall kunde dom ta massa steg utan att bli blåsta för steg, vi fick alltså vara hårdare i försvaret på ett schysst sett då jag skulle täcka ett hoppskott som en spelare från fredrikshavn gjorde, i upphoppet får jag en rak höger rätt på min näsa av spelaren att jag fick så ont att jag ställde mig med händerna för näsan och bara har så ont, då jag ser att domaren håller upp två fingrar till mig ( 2 minuter ) och jag blir arg och går av planen, laget spelade bra 5 mot 6, vi går på genombrott och de danska laget tar stryptag på oss och domaren blåser att det är de danska lagets boll, vi jobbar hem. Två minuter hade gått och jag fick komma in igen, och jag käner att domarna kollar hela tiden på mig om jag gör något fel, de kollar mer på mig än på matchen. När en dansk ska gå igenom står jag bra i försvaret och hon lägger sig ner ? jag åker på min andra utvisning och blir ännu mer förbannad. De får straff för det som hände och gör självklart mål också. Nästa gång jag fick komma in var det inte många minuter kvar till halvlek så jag bytte plats med Carro så att jag fick spela 1a i försvaret där det räcker att bara stå stilla typ och Carro fick ta 3a i försvaret. Jag rör knappt kantspelaren på min sida men jag ser hur båda domarna kollar in mig hela tiden, en av skyttarna skjuter och Emma räddar, vi får då chans att göra mål så det blir lika och det gör vi också. Nu var det halvlek och vi diskuterar med laget om situationerna som hänt under första halvlek. Domarna blåser igång matchen igen och vi är ruggigt taggade och känner att vi kan ta detta. Vi börjar i försvaret och ingenting händer, Emma räddar och vi får chans att gå upp i ledning, då vi gjorde bort oss och en dansk spelare springer på kontring, och jag&maja springer såklart efter, då maja får en knuff av den danska spelaren innan hon skjuter och jag som är typ 1 meter i från allt , då åker jag på RÖTT KORT för ingenting, och maja skriker åt domaren : DET VAR JAG INTE HON , JAG INTE HON !!! Jag hade ingen ork att diskutera med domaren och dra på mig en till utvisning för laget så jag tar mina saker och går av planen, jag är jävligt förbannad, har aldrig vart så arg och domaren ser det och jag sätter mig längst ner på planen där han dömer, han får se mycket arga blickar av mig till han, domarna dömer värre nu än vad dom gjorde första halvleken. 
I slutet av matchen stod det lika och det blev förläggning på 5 minuter , vi gör ett mål, danmark gör ett mål och sen var det kanske 1 minut kvar och danmark har anfall och gör mål av en spelare som tar 6 steg ? och domarena dömer mål.. så vi skyndar  oss och den danska målvakten räddar och danmark har chans att gå upp i två måls ledning, men vårna målvakt Emma räddar och våra kanter är så högt upp ensamma att vi har chans att spela lika denna förläggningen då den danska spelaren inte ger oss bollen utan kastar iväg den ( gör man så här i sverige åker man på minst två minuter ) och det är 4 sekunder kvar och vi hann inte hämta bollen innan klockan hann tjuta och då var vi ute från cupen. Hela laget ställer sig framför domarna och skäller så mycket att dom nästan började gråta. Det är sjukt att ett par domare kan få avgöra en match.
Annars var cupen hur grym som helst.
Vi lärde känna skövde killar  som var hur sköna och roliga som helst , jag vill tillbaka till rödspätte :D


Nu ska jag in i duschen , för jag ska åka med mamma och köpa lite kläder.
Pusspusss // JONNA


If only you- ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback