orättvist

                                    jonana


Några av mina vänner har fått sommarjobb på ett äldreboende, och jag är så avundsjuk på dem! Jag var och hälsade på dom idag och skulle kolla vad dom fick jobba med o.s.v , när jag kommer dit gör dom absolut ingenting, jag låter det gå några minuter och dom gör fortfarande ingenting, utan vi sitter och pratar i personalrummet, och efter varje minut som går tänker jag; ska ni inte gå och jobba snart och tjäna pengar ? Men vi sitter kvar. När vi sitter i personalrummet ser jag någon som går förbi, och jag tyckte jag kände igen henne, och det gjorde jag. Det var Pernilla som också hade fått sommarjobb där, men det roliga var att hon faktiskt jobbade, och städade och var helt enkelt duktig. Hon får bannemig jobba för att få sina pengar medans mina vänner bara sitter där, jag önskar att jag sökte sommarjobb jag med. Så lättförtjänade pengar dom får så hade jag också velat jobba där.


// J ♥


Kommentarer
Postat av: Pillan

Haha kul att du tycker jag förtjänar mina pengar, trilla in på din blogg, roligt att läsa =) <3

2008-07-26 @ 17:17:23
Postat av: Anonym

Haha kul att du tycker jag förtjänar mina pengar, trilla in på din blogg, roligt att läsa =) <3

2008-07-26 @ 17:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback