planer efter studenten



idag har jag kollat runt på lite skolor som jag skulle kunna tänka mig att plugga vidare på.
som vissa kanske inte vet, så är jag inne på att läsa vidare till sjukgymnast, inte så konstigt med tanke på alla skador jag haft tänker ni. Men jag tror de hade passat mig bäst. Så i dagsläget lutar de åt sjukgymnast, men vem vet.. Jag kanske kommer på något annat senare? Iallafall så pratade jag med min sjukgymnast, vilken skola och stad hon föredrar, där hon själv pluggat osv.. Hon pluggade tre år uppe i stockholm och hänvisade till de. Hon sa att de hade bäst sjukhus där uppe där man får vara på praktik. Jag gick in och läste lite på vad man måste plugga på. De låter lockande, men då gäller de verkligen att jag satsar, de går inte att ligga på latsidan.. Men då är nästa fråga, stockholm? Jag tror säkert att jag skulle trivas där, men självklart skulle jag ha hemlängtan. Sen är nästa, boende? Johanna sa att de var lätt att fixa boende, men att kön är lång på studentlägenheterna men att de inte alls var svårt att få ett andrahands kontrakt. Visst, grymt skönt att bo ensamn, men tänk dom stunderna då de verkligen är ensamt. Frågan är om jag hade klarat av de? don't think so. Sen finns de ju skolor i göteborg och i linköping.. Jag har ingen aning just nu, men de kommer väl. Sen har jag bestämt mig för att börja plugga i januari 2011, så jag har ett halvår på mig att jobba..

Ni som ska ta studenten, vad har ni för planer efter studenten?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jobba som en j-vla galning och åka utomlands så länge pengarna räcker :D :)

2010-01-19 @ 11:55:42
URL: http://honheteremelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback