i'm a barbie girl?

nej det skulle jag inte kalla det, men jag gillar rosa!
och ne,j jag hade inte tackat nej till en perfekt kropp, men nu är det så att man får gilla läget och acceptera hur man ser ut, alla kan inte vara perfekta, men alla borde vara mer nöjda med sig själva.
dock är det svårt i dagens samhälle eftersom alla strävar efter "den perfekta kroppen".
det är bara att sätta igång med träning och lägga allt onyttigt på hyllan, och sen acceptera sin kropp.
med det menar jag inte att man ska köra med bantningsmetoder, för det tycker jag är helt fel! Man kan istället välja nyttigare mat, istället för pizza, hamburgar, you name it. Alla kan om dom vill, och alla kan acceptera sin kropp, man måste bara ändra inställning till det. Tycker det är tragiskt att se folk som mår så dåligt att de nästan svälter ihjäl sig för att få "den perfekta kroppen", hänger allt verkligen på utseendet? För att man ska må bra måste man äta regelbundet och motionera på ett eller annat sätt. Kör man med bantingsmetoder så märker man efter några månader att man kanske gått ner några kilon, men man mår skit! Kroppen måste få näring, alltså få mat för att orka. Välj nyttig mat istället för bantningsmetoder, så lovar jag att alla kan få den kroppen man vill ha. Jag har lärt mig att acceptera min kropp och den jag är, och det tycker jag ni också ska göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback