Jonna Bredén ,


...Lätt att älska

I detta inlägg tänkte jag skriva lite om mig själv, hur jag är och vad jag brukar göra. Det är många som har undrat.

Mitt namn är då Jonna Bredén som dom flesta antagligen känner till, jag har en syster som heter Julia och en mamma och pappa som dock inte bor tillsammans men är bästa vänner. Mina vänner uppfattar mig som en glad, positiv och framåtriktad person, jag vet inte om jag ska hålla med, men jag är absolut glad och positiv och älskar att skratta. Det är väldigt sällan jag är arg, och när jag är arg så är jag verkligen det, men det händer inte ofta. Jag har verkligen inte svårt att lära känna nya människor, utan jag tycker det är det roligaste att träffa nya människor. Jag går andra året på Aspero Idrottsgymnasium där jag förtillfället läser samhäll/handel/idrott. Jag valde Aspero därför att jag verkligen ville satsa på min handboll, det gick jätte bra första året och jag utvecklades mycket som handbollsspelare. I slutet av förra sommaren en dag innan skolan började hade vi träning med handbollen, vid en satsning fastnade min fot och jag drog kroppen åt fel hål, där rök korsbandet och minisken för mig, och det skulle bli ett lååångt uppehåll från min handboll. För att jag skulle kunna ha kul utan att få träna blev det mycket tid till vänner, som fyllde mina dagar med mycket skratt och bus, tack vare dom så har/kommer jag klara mig denna perioden utan handboll på ett bra sätt. I skolan kan jag inte kalla mig själv som pluggmänniska, och det tror jag inte någon annan heller kallar mig, ibland får jag smeknamnet som glidarn, fråga mig inte varför. Jag är alltid i skolan och hänger med, men att plugga när jag är hemma är inget för mig. Och det är något jag måste ändra på, speciellt nu när jag inte har några träningar i veckan så kan jag lika väl lägga tid på att plugga. I skolan har jag alltid kul, och jag gillar att flamsa, och det är jag absolut inte ensam om, jag brukar få med mig min vän Jossan som ofta följer med ut i korridorerna, hon är inte den enda men hon är ju absolut den som förstår mig bäst i skolan. På fritiden är jag oftast med min bästa vän Natta, vi brukar träffas många gånger i veckan, ibland har natta för mycket läxor att göra att hon inte har tid att träffas, men då tar vi igen det på helgerna. När vi träffas brukar vi snacka mycket, lyssna på musik, dansa och ha allmänt kul, det finns inte en minut där vi har tråkigt tillsammans, vi brukar även gå på fest när det lockar! Jag och Natta har en framtid och ett mål i framtiden, i sommar åker vi tex till spanien i 2 veckor tillsammans med min lillasyster, det ska bli sjukt kul. När jag och natta gått ut gymnasiumet ska vi båda plugga vidare och efter det flytta till en gemensam lägenhet, och vi ska antagligen lämna göteborg. Det ser jag framemot.
Det finns så mycket mer jag skulle kunna berätta men jag har inte tid just nu, det får bli i ett annat inlägg.

Pusss / J

Kommentarer
Postat av: jossan

du är underbar! saknar dig!

2009-02-06 @ 14:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback